Cum recunosti un restaurant bun in 5 pasi, inca dinainte sa gusti din meniu?

restaurant-bun

Un restaurant bun se cunoaste dupa meniu. Dar mancarurile nu reprezinta singurele criterii care dau de gol insusirile localului.

Pana la preparatele care lasa gura apa, care imbie prin mod de prezentare si arome, mai exista cateva detalii care dau de inteles daca ai nimerit:

  • Intr-o locatie grozava, in care iti doresti sa revii cat de curand;
  • Intr-una asa si asa (te mai gandesti daca merita alta vizita ori ba);
  • Intr-un restaurant din care mai bine iesi inainte sa ajunga ospatarul cu meniul.

Un restaurant bun se recunoaste asa!

In multe localuri in care se poate servi masa bate vantul din lipsa de clienti, in timp ce altele abunda de lume (de toate culorile, varstele si rangurile). Si nu doar pentru amplasarea intr-o pozitie cu… vad.

In mod surprinzator, se mai poate intampla ca localul de succes sa nu exceleze la capitolul preparate culinare, ba chiar sa fie intrecut de altele, ramase insa in anonimat.

Cine obisnuieste sa manance frecvent ”pe-afara”, cu timpul, reuseste performanta sa-si dea seama din cateva priviri daca localul merita sau nu sa devina o destinatie de frecventat. Totul depinde de o serie de factori.

Asadar, cum te prinzi ca te afli intr-un restaurant bun, in care mai vrei sa revii?

Regula #1: Aspectul curat si ingrijit

De cum pasesti pe usa, inevitabil, ochii tai se vor lovi de aspect. Daca un local nu se vede bine intretinut, probabil ca nu e ce trebuie.

Nu e musai sa apara recent renovat si sa miroase peste tot a zugraveala proaspata. Nu e musai nici sa abunde de decoruri scumpe, pretentioase, care lasa senzatia unor preturi prea scumpe si ele.

Probabil calitatea restaurantului nu e data de ambientul luxos. Insa geamurile cu amprente, usile incleiate, colturile incarcate cu panze de paianjen sau cosurile de gunoi ce dau sa se reverse dovedesc serioase carente la nivel de curatenie.

Mai mult ca sigur, intr-un registru similar se vor prezenta bucataria si spatiile de depozitare a alimentelor, chiar daca sunt ascunse privirilor vizitatorilor.

Regula #2: Distanta rezonabila dintre mese

O alta regula ce merita respectata de catre proprietarul / administratorul restaurantului se refera la distanta dintre mese.

Ti s-a intampla vreodata sa-ti dai o intalnire de afaceri intr-un local unde aveai o retinere sa-ti discuti problemele? Tocmai pentru ca simteai nu ca peretii au urechi, ci ca oricine de la masa alaturata iti putea surprinde secretele, ideile, chestiunile confidentiale.

Intr-un restaurant bun, nu neaparat ”de fite”, dar in care se mananca grozav, intre o masa si alta exista o distanta adecvata. Iar organizarea meselor e si ea o arta.

E de bun simt din partea cui tine fraiele afacerii sa nu oblige clientii sa se ingramadeasca precum sarmalele in oala, doar de dragul degustarii delicateselor. Totodata, mesele nu trebuie sa fie nici prea rasfirate lasand impresia de gol si pustiu.

Regula #3: Grupuri sanitare ingrijite

Daca aspectele precedente sunt favorabile, pana la a da un verdict final pozitiv si el, mai ai cativa pasi de strabatut. Si vor continua cu inspectia grupurilor sanitare.

Un pretext si mai mult de-atat este sa fugi la baie pentru a-ti spala mainile. Oricum trebuie s-o faci, doar cu mainile mananci. Si ocazia e numai buna sa explorezi ce secrete ascund usile ce marcheaza spatiile pentru EI si ELE.

De obicei, in localurile de nivel inalt, pana si spatiile rezervate celor mai intime momente au un design particular. Mai conteaza apoi dotarile si mai ales mirosurile, care nu trebuie sa aduca a… baie.

Evident, nu sprayurile odorizante sunt cele care dau senzatia de ambiente primitoare, ci curatenia impecabila. Si modul in care se prezinta ca anamblu, in sensul sa-ti para rau sa lasi pana si un strop de apa sa se prelinga pe oglinzi sau pe pardoseli.

Regula #4: Priceperea personalului

Un restaurant bun depinde si de comportamentul si atitudinea personalului. Observa, desigur, fara sa intreci limitele. Fa asa incat bietii oamenii sa nu se simta terorizati cu interogatorii incomode.

Din cateva priviri si din putinele gesturi ce ies la iveala punctual, odata cu prezenta lor ferma langa masa ta, poti intui multe despre educatie, amabilitate, pregatire profesionala sau interesul cu care-si desfasoara meseria.

De obicei, clientii nu au mari pretentii de la barmani si ospatari:

  • Sa fie bagati in seama;
  • Sa fie o prezenta placuta;
  • Sa aiba o atitudine civilizata;
  • Sa fie serviti la timp;
  • Sa aduca toate ustensilele.

Dar nu mai putin important este entuziasmul cu care acestia executa fiecare etapa a servirii, avand in vedere ca ai hotarat sa mananci in restaurantul unde lucreaza.

La fel, conteaza interesul cu care-si practica meseria, in sensul sa stie:

  • Sa explice cum este preparat, de pilda, pestele din meniu;
  • Ce ingrediente contine supa crema de ciuperci sau inghetata;
  • Recomanda un preparat, tinand cont de exigentele clientului (gusturi, mancare de post, alergii, regim vegetarian etc.).

Cu alte cuvinte, analizarea catorva detalii te-ajuta sa intelegi daca cine te serveste are o buna formare profesionala.

Regula #5: Zgomotele din fundal

Da, conteaza si ele, mai precis, muzica… Si inca mult! Tocmai acum, cand credeai ca nu mai trebuie sa bifezi alte aspecte, nici sa mai continui cu alte evaluari.

Notele muzicale ce umplu saloanele cu energie, trebuie sa complimenteze clientii interesati sa serveasca mesa. Sa nu-i agaseze cu acorduri exagerate de heavy metal, nici sa-i moleseasca prin partituri care imbie mai degraba la somn si meditatie decat la petrecere si voie buna.

E de bun augur muzica buna, emisa la un volum rezonabil, ce nu irita timpanul, care permite conversatiile intre comeseni si nu-i obliga sa urle pentru a se auzi.

Nu e foarte placuta o atmosfera prea silentioasa, cam ca in salile de teatru, unde clientii sunt obligati sa vorbeasca in soapta. Si in care se aude inclusiv maxilarul scrasnind in actiunea de mestecare.

Ai retinut cum poti ochi dintr-un sut un local de exceptie?

Nu e nevoie sa fii mare expert, nici sa-ti bagi nasul peste tot. Insa de cauti un restaurant bun in Oradea, hai la Camelot Resort!

Intr-o ambianta regala, dar deloc pretentioasa, meniurile complimenteaza cu arome extraordinare papilele gustative. Iar de vrei, te poti bucura de adieri molcome de vant in zilele caniculare si de murmurul apelor ce se rasfrang in imediata vecinatatea a terasei salonului Guinevere.

Foto: www.upserve.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Traiește momente speciale la piscina Camelot Resort!

Piscina este deschisă. Vă așteptăm cu drag!